2014. január 8., szerda

Workout 45.

   Ma újra edzettem! Már alig vártam, de elég fáradt és gyenge vagyok még a betegségektől, így nem tudtam eléggé átadni magam. Ettől függetlenül délelőtt megvolt az Energy és a Red hot core is! :-)
Furi érzés napközben edzeni, ilyenkor este olyan hiányérzetem van, mintha kimaradt volna... Már annyira hozzászoktam, hogy edzéssel zárom a napot. Aztán közben meg mégis jobb, hogy nem este, fáradtan kell nekiállnom!

Szeretnék 'pár sort' írni a táplálkozásról is. :-)

(Egészséges étkezés)


    Korábban azt hiszem említettem, hogy mielőtt rátaláltam a DDP Yoga-ra, már egy ideje próbáltam rátalálni a számomra legideálisabb étkezésre, ha úgy tetszik, diétára. Pontosan egy éve, amikor a legkisebbem még csak 3 hónapos volt, úgy éreztem, hogy valamin muszáj változtatnom, hogy meginduljon a súlyom lefele, mert  különben nem lesz jó vége... Mivel szoptattam, és nem állt szándékomban abbahagyni, vagy veszélyeztetni az anyatejem minőségét, nagyon óvatosan, finoman változtattam az étkezésemen. Sok zöldséget, gyümölcsöt, sovány húst ettem, nem fogyasztottam péksüteményeket, lisztet, cukrot. Helyettük korpás kekszet, zabkását, teljes kiörlésűt ettem. Alacsony zsírtartalmú sajtokkal, joghurttal, túróval egészítettem ki mindezt. Hetente 1-2 szer tornáztam, ellipszis trénereztem, és  sokat sétáltam a babával. Így sikerült 7 kilótól elbúcsúznom nyárra, de ott megállt a fogyásom, és stagnált, és egyszerűen nem akart tovább csökkenni.

(Paleolit étrend piramis)

   Megint az étkezést vettem elő: vajon mit csinálhatok rosszul, mi az ami gátolja a fogyásomat? Korábban vettem egy könyvet, amit addig nem olvastam el, csak a szekrényben várakozott, ez pedig az őskori táplálkozáson alapuló étkezésről szólt. Elolvastam, gondoltam veszíteni nem veszíthetek, maximum nyerhetek vele, ha kipróbálom még ezt is. ( Mióta meghíztam - 7 éve- sohasem gondolkodtam úgy, hogy gyorsan, villámdiétákkal kell megoldani a fogyást, kezdettől fogva életmódváltoztatásban gondolkodtam! Így került ki az évek alatt a háztartásunkból a cukor, fehérliszt, zsíros, cukros tejtermékek, édességek.) Miután elég sok mindenben megfeleltem a "követelményeknek", csak azon kellett változtatnom, hogy elhagytam a tejtermékeket, hüvelyeseket, és ha előtte el is csábultam egy-egy adag glutént tartalmazó ételre, itt már nem volt mese, ezt be kellett fejeznem...
Ezekkel a változtatásokkal meg is indult megint a súlycsökkenés, és sikerült további 3 kilótól elbúcsúznom, de megint beállt a súlyom egy ponton...

(Hogy legyél motivált,hogy edzzél? Találj egy edzést! )

   Itt már nagyon éreztem, hogy nem az étkezésemmel van a gond, hanem a megfelelő minőségű és mennyiségű mozgás hiányával... És elkezdtem keresni: mi lenne az a mozgás, ami úgy megfog, hogy többé nem tudok élni nélküle. Amiben jól érezhetem magam. Ami testhez álló nekem. Ami hatékony. Ami belefér az életembe. Amíg erőltetve kerestem, nem találtam... aztán szembe jött velem Arthur videója :-)... és általa a DDP YOGA :-)!!!
   DDP az edzéshez étkezési ajánlásokat is ad. 3 fázist ajánl. Az elsőnek tökéletesen megfeleltem már. A második a glutén és tejtermék mentesség még mindig nem 100%-os ( tejeskávé, kevés sajt...), de nagyrészt a kőkori táplálkozás miatt már ez is megvolt. A harmadik a teljesen bio-organikus étkezés...hát, ez még nincs meg...
   Nos, mindenesetre nekem a második fázis megvan, és nekem meg is felel! :-) Nem mondom, hogy nem csábulok el néha (nehéz, ha a körülötted élők nem csinálják veled együtt a változtatásokat, vagy ha gyerekeid vannak, akiktől nem vehetsz el egyik pillanatról a másikra megszokott dolgokat, bár én eleve elég sok mindent kihagytam a boltok gyerekeknek szánt kínálatából, így nem szoktak rá, vagy csak elvétve veszünk, a kívánság kielégítésére ;-) ) , de azért igyekszem tartani magam!
   A tejtermékek és a glutén elhagyásáról: ezt ugye DDP és a kőkori diéta is azért ajánlja, mert sokan nem is tudnak róla, de nem tudják jól emészteni. allergiásak rá, stb....Sokan ezektől betegek, a legkülönfélébb problémákkal küszködnek... Nos, én annyit tudnék hozzáfűzni, a saját tapasztalataim alapján, hogy amióta kiiktattam az életemből a cukrot, bármely lisztet, és a rizst, krumplit (valamint mindent, ami ezeket tartalmazza), azóta ha egy kicsit eszek ezekből, máris rettenetesen felfújódok, fáradtabb vagyok, gyengébb, és hamarabb vagyok újra éhes.

Egy videó DDP-től, ahol bemutatja, ő hogyan eszik, ha úton van:


...és mit osztott meg a DDP Yoga a FB-on épp most? :-))))







 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése