2014. január 21., kedd

Előzmények és 2 hónap tapasztalata a DDP Yogáról :-)



    Tudni kell rólam, hogy szeretem a mozgást, és életem fontos részének tartottam onnantól, hogy 16 évesen csatlakoztam egy harcművészeti edzés csapatához. Addig csak ösztönösen mozogtam, mint minden gyerek, bicikliztem, sétáltam, játszottam.
Aztán ráéreztem az ízére, és már hiányzott, ha valamilyen okból kimaradt a szokásos "adagom". :-)
Főiskola alatt jött a következő csapat és edzés, majd diploma után kényszerből ismerkedtem meg a Pilates-szel ( baleset után kerestem olyan mozgást, ami nem terheli a lábamat...), ami aztán onnantól kezdve fontos része lett az életemnek, na meg a kismamajógák, és tornák, mert aztán jöttek a gyerekek.
 A várandósságok alatti súlytöbbletem azonban egyre csak gyarapodott, és a lelkes életmódváltás (étkezés+edzés) ellenére sem sikerült visszajutnom a régi súlyomhoz. Próbáltam futóprogramot kezdőknek (sétával indítottam), de attól úgy megfájdult a lábam 3 hónap után, hogy járni is alig tudtam... Így szomorúan, de abbahagytam, pedig azt nagyon szerettem. Ezek után eléggé elkeseredtem, hogy miért nincs már egy olyan edzés, ami tetszik is nekem,  segít is, és élvezem is :-(.
   Férjem a megmondhatója, hogy mennyit próbálkoztam. Beszélgettünk, keresgéltem, de semmiben sem voltam kitartó, semmi sem inspirált eléggé. Mindig azt mondta nekem, hogy nem létezik, hogy ne lenne egy olyan edzés, amit nekem találtak ki, ahol jól érzem  magam, ahol megtalálom önmagam.
Ezzel egyet is értettem, és próbáltam is keresgélni, de sikertelenül. Egy évvel ezelőtt, mikor legkisebbik lányunk 4 hónapos lett, úgy éreztem nem bírom tovább, azonnal el kell kezdenem változtatni, mert így nem mehet tovább. A szoptatós "jöhet minden" étrendből, szép lassan visszatértem a a visszafogott, akacsony glikémiás indexű táplálkozáshoz, amit már előtte is csináltam, majd a nyár folyamán adtam egy esélyt a paleolit étkezésnek is, hátha... Segített is, de őszre be kellett látnom, hogy csak étkezéssel, és időnkénti, kényszeredett edzéssel nem fog menni a dolog... Tudtam, hogy kell valami edzés, ami rendszeres és élvezetes. Nagy edzés keresésbe kezdtem, de semmi sem lelkesített fel eléggé...

   Egészen addig az októberi napig, amikor a szemem elé került Arthur videója!!! Mikor először láttam a motivációs filmet és a DDP Yogát, nagyon fellelkesültem. Mert bár még ki sem próbáltam, de már az első információkból azt éreztem, hogy "Ez az! Ezt kerestem egész eddig!".

A DDP Yoga oldalán levő sikertörténetek  között számos olyan található, ahol már nagyon rossz egészségi állapotban levő emberek visszakapták az egészségüket, életüket a DDP Yogának köszönhetően. Tényleg hihetetlen akaraterőről tanúskodik néhány történet, ahol nem az volt a cél, hogy kicsit izmosabbak legyenek, hanem akár 50-100 kilótól szabadultak meg az emberek... Kortól és nemtől függetlenül...


   Volt egy érdekes összefüggés a megtalált étkezés és edzés között. Ami engem a paleoban megfogott, az volt, hogy a legtöbben akik elkezdték, azok valamilyen betegségből akartak gyógyulni, és miközben valóban javult az állapotuk ( nagyon komoly betegségekről van szó), aközben nem mellékesen fogytak is!
   DDP pedig úgy hozta létre a YRG-t, azaz a DDP Yogát, hogy saját gerincsérüléséből akart gyógyulni, és ezért kifejlesztett magának egy sajátos rehabilitációs módszert, úgy alakította, ahogy neki jó volt. (Akik pedig kipróbálták, azok sikeresen fogytak is vele. :-)  ) Pont ezen a hozzáálláson alapszik a DDP Yoga lényege is. Mindenki annyit és úgy csináljon meg az edzésből, amennyit és ahogy a saját szintjének megfelelően tud. "Make it on your own!" -" Csináld a magad módján, tedd a magadévá!" - mondja mindig DDP. De nem csak mondja, hanem mutatja is: vagy Ő maga, vagy az edzésen résztvevő társai.
Aztán van, hogy nem csak az otthon edzők kedvéért könnyít a gyakorlaton, hanem mert ő, az "edző" is éppen úgy érzi, hogy most úgy a legjobb a teste számára.

 Nos, nekem ezek megadták a kezdő lökést és a kedvet, hogy elkezdjem a DDP Yogát. :-) És Nektek?
 
Az elmúlt két hónap során valóban szinte napról napra éreztem, ahogy változik az erőnlétem, a hajlékonyságom, a kitartásom, amellett hogy a centik és a kilók csökkentek, az edzés iránti lelkesedésem pedig ezzel egyenes arányban nőtt!!! :-) És nem tudom megunni, mert ahogy erősödök, és egyre többet bírok, folyamatosan változtatok a gyakorlatokon. DDP is ezt mondja, "Make it as easy as you want, or make it as a challenging!" - " Csináld annyira könnyítve, ahogy akarod, vagy végezd kihívásként!"

   Mindez tényleg csak rajtunk múlik! Bárki meg tudja csinálni, miközben kíméli az izületeit, és zsírt éget!
Akkor miért ne próbálnád ki Te is??





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése