2014. április 10., csütörtök

Workout 96.

   Végre összeszedtem magam, megálljt parancsoltam a házimunkában, és beleengedtem magam egy jó kis Fat burner-be!! :-) Bevallom őszintén, hogy bár nem volt olyan hosszú ez a kihagyás, mégis tartottam attól, hogy hogy fog menni, mind fizikailag, mind lelkileg az edzés. Az ember nagyon könnyen tud felejteni... Például hogy mennyire jó érzés izzadtan és elégedetten befejezni egy edzést, tudván, hogy törődtem magammal, és tettem egy újabb lépést egy egészségesebb és energikusabb életért. Nagyon tudatosan kell erre figyelni, ugyanígy az étkezésben is!

"Lépj be a számodra hívatott és tudatos élet terébe: 
vedd észre a kapcsolatot az táplálék, a hangulat, az életmód és a kreativitás között."

   Hajlamosak vagyunk a tudatosságot félretenni, mert rosszul tervezünk( vagy nem is tervezünk), nem tartjuk magunkat a tervezettekhez,  vagy csak rosszul osztjuk be az időnket. És mi sínyli meg ezt legjobban: MI magunk, az Egészségünk. Ha keveset alszunk, rosszul eszünk, keveset mozgunk, keveset vagyunk friss levegőn, megbetegítjük magunkat, pedig ezek mindennek az alappillérei! Lehet mondani, hogy "ó, én ezekre sosem figyeltem, és tessék: itt vagyok pl. 45 évesen, és semmi bajom!" Igen? Talán észre sem vesszük ilyenkor az intő jeleket, amik már utalnak arra, hogy bizony a testünk megsínylette a gondoskodás és a tudatosság hiányát: apróságok, szinte nem is vesszük észre, (pl. hulló haj, romló látás, bőrproblémák, anyagcsere gondok, ízületi problémák...) olyan lassan és csendesen, alattomosan kúsztak be az életünkbe, és pár év múlva, mikor érezhetően jeleznek is, már nagyobb lehet a baj, mint amin könnyen segíthetünk egy "kis életmód-változtatással, tudatossággal"!

"Aki nem talál időt az edzésre,az találni fog a betegségre."

   Figyeljünk Magunkra MOST! Nem holnap, majd jövő héttől, majd májustól, vagy majd 2015-től. Mire fel halogassunk? Mire várjunk? Ne csak divatból tegyük, legyen az életmódunk, a tudatosságunk része mindez. Ne is a divatos ajánlatokból válogassunk hozzá. Használjuk a józan eszünket. Először is figyeljük meg magunkat! Minden apró részlet fontos lehet: Mikor kelünk és fekszünk, mit csinálunk lefekvés előtt? Mikor, mennyit és hogy eszünk, milyen alapanyagokat használunk, mennyi a mesterséges, tartósított, kész étel a táplálkozásunkban? Mennyit, mit és hogyan iszunk? Mennyit mozgunk, mit, ebből mennyit teszünk meg friss levegőn? Szellőztetünk eleget otthon, elég friss oxigénhez juttatjuk a testünket? Tápláljuk a lelkünket, szellemünket is? Olyan dologgal is foglalkozunk, ami csak a saját örömünkre, épülésünkre szolgál? Szervezetünkön kívül testünk külsejével is foglalkozunk, gondozzuk, ápoljuk? Tetszünk-e magunknak: a testünk, hajunk, ruházatunk: jól érezzük magunkat a külsőségeinkkel, el tudjuk fogadni magunkat?
Jól érezzük magunkat a környezetünkkel: munkákban, otthon? Jó- vagy rossz érzéseink honnan fakadnak valójában: magunkból, reakcióinkból, vagy másokból? És még sorolhatnánk, hisz a napunk minden egyes pillanata kötődik valahogy a jóllétünkhöz. Érdemes megfigyelni már akár csak egy napot ilyen tudatosan! Még jobb egy egész hetet!


"Ismerd meg magad még ma!"

   Ha mindez sikerült, máris tudatosabban látjuk, hol és mit hibázunk, rontunk el, és hogyan  tudnánk változtatni azon. Egy próbát szerintem megér! Próbáljátok ki, én is ezen vagyok! ;-)  Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése